PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Litt om meg [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Litt om meg

Janne MJ
31-03-12, 11:36
Hei.
Jeg er ny i dette forumet, men har en lang historie bak meg. Skulle ønske jeg visste om dette for lenge siden!

Det siste som har skjedd med meg er at jeg har vært inne på Ullevål i januar og fjernet livmor og eggstokker. Under den operasjonen fant de ut at min høyre nyre nesten ikke fungerte, bare 5-10%, pga at urinlederen var grodd fast og nesten tett.
Jeg fikk satt inn en stent på Aker sykehus to uker etterpå med beskjed om at det skulle tas ny røngten etter 3-4 uker. Jeg fikk tatt den etter 5 uker. Da var konklusjonen at den bare virket 20%.
Da fikk jeg beskjed om at jeg skulle søkes inn til urolog igjen og bare måtte vente på svar fra Aker, men at stenten nå kunne fjernes siden det likevel ikke var noen bedring av nyra.
Så her går jeg og venter da!
Ringte til slutt Aker og fikk beskjed om at jeg ikke fikk time før i juni!
Så nå sliter jeg med å få nok informasjon. Jeg synes det er rart at de bare kan gi meg beskjed om at jeg har en nyre som ikke virker, men jeg får ikke mer inforasjon før i juni! Jeg vet nemlig ikke noe om hvilke konsekvenser dette har for meg. Og kan jeg gå med stent over en måned lenger enn det de først sa, som var 3-4 måneder?
Ikke lett å vite når man ikke er lege! Jeg driver nå og prøver å få tak i en lege som kan gi meg svar på dette.

Puh! Dette ble egentlig mest litt frustrasjon som måtte ut! Jeg skal skrive litt mer kronologisk om min historie, men føler at jeg må bli ferdig med dette først.

Hilsen Janne

Karen
31-03-12, 12:53
Velkommen hit:)

Synd du må vente så lenge på å få vite hva som skal skje.

Janne MJ
31-03-12, 12:58
Takk skal du ha:)
Ser at dette stort sett ble et klage-innlegg, men det er jo dette som opptar meg for tiden! Ser av mange innlegg her at folk har hatt problemer med å bli trodd, føler at man ikke kan klage over vondt og at det ikke er så mange svar å få av fastleger osv om endometriose. Dette har også vært et stort problem for meg, og det er bare de siste årene at jeg har funnet en gynekolog som har tatt meg på alvor. Likevel har jeg visst lite om rettigheter og muligheter innen helsevesenet.
Jeg har derfor mer eller mindre resignert og ikke orket å kjempe for svar og løsninger, noe som desverre har ført til at jeg ikke har stilt nok spørsmål! Man blir veldig lei av å "møte veggen" hele tiden.

Miriam
31-03-12, 13:20
Velkommen til oss :vinke:

Syntes også det var veldig lenge og vente, du kan ringe dit jevnlig og høre om de har fått avbestillinger, da kan det hende at du får flax og kan komme inn før.

Maria
31-03-12, 13:21
Velkommen! :vinke:

Forumet er en fin plass å få ut litt frustrasjon :blunk:

Janne MJ
03-04-12, 14:21
Da har jeg fått brev fra Ullevål om ny røngten 19 april! Synes det er for dårlig at man ikke kan få bedre beskjed om hva som skal skje. Jeg har ikke fått vite noe mer enn at jeg skal til Aker i juni! Ja, ja. Det er vel bare å vente og se da!