PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Heisann. [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Heisann.

Wenche Merete
02-07-12, 14:47
Heisann.
Jeg er ei jente/dame på snart 28 år.
Jeg er gift med en fantastisk mann å har ei lita jente som blir 2 år i slutten av denne mnd.

Jeg har vært plaget med sterke smerter og kraftige blødninger siden jeg fikk mensen i 12 årsalderen.
Ligger mye endo i familien, men har aldri fått påvist noe selv. De har funnet cyster en og annen gang, men de har vist ikke vært så store å derfor ikke brydd seg med det.
Da jeg ble gravid med datteren min var det en lykkes dag, alt gikk på skinner å vi hadde ingen problemer.

Så fikk jeg mensen igjen etter hun var komt til verden, å smertene har bare blitt værre og værre samt blødningene har økt veldig mye. Å jeg syntes det var ille nok før jeg ble gravid :oP
Vi har prøvd i over 1 år nå å få en til, får ingen av oss ønsker at datteren vår skal vokse opp alene. I januar i år orket jeg ikke mer og kontaktet privat gyn ( Volvat )
Det fikk jeg vita at jeg høyst sannsynlig har adiomyose ut i fra ul hun tok. Kunne tydelig se cyster i livmormusklaturen.

Fikk beskjed om at jeg hadde to alternativer. Enten sette inn en hormonspiral eller fjerne livmoren.
Jeg tåler ikke hormonene i kvinnelige prevensjoner å har prøvd alt av p-piller som er på markedet, derfor tar jeg ikke sjansen på hormonspiral noe min lege er enig i.
Å siden vi så sterkt ønsker en til skjedde det ikke mere da.
Nå derimot er smertene og blødningene blitt så uutholdelig at jeg ikke orker mer, ikke klarer kroppen å ta opp nok jern heller.
Så nå er jeg henvist til KK i Bergen.

Men er redd for det siste alternativet, selv om jeg vet jeg ikke kan gå slik lengere. Får ønske om en til er så vanvittig stort. Gråter oftere og oftere.
Men nå består hverdagen i smertestillende og atter smertestillende, noe som resulterer til at jeg ikke kan kjøre bil. Har i en god mnd kanskje 4-7 dager der jeg er tilnærmet smertefri og kan droppe smertestillende får å kunne kjøre bil.

Så her er jeg, i håp om å finne svar, prøve å forstå og snakke med andre i samme situasjon.

Håper dette ikke ble for langt og klagene.

Hilsen Wenche Merete :)

Karen
02-07-12, 19:25
Velkommen hit :)
Lykke til med undersøkelser og barneønske:)

Wenche Merete
03-07-12, 00:44
Tusen takk Karen ;o)

Rannveig
03-07-12, 11:58
Hei Wenche Merete - og velkommen hit :)

Du skal vite det, at du er ikke alene :kjempeklem:
Jeg har selv fått vite at jeg har adenomyose, og kjenner meg svært godt igjen i det du sier mht smertene iløpet av en måned. Jeg har heller ikke fått påvist en "vanlig" endometriose, har kun adenomyosen som svar på smertene mine. Anbefaler deg at du besøker http://www.adenomyosisadviceassociation.org/ - det er en egen side med informasjon om adenomyose :)

Jeg håper du finner deg til rette, og at du klarer å finne ut hvordan framtiden din skal bli. Du sitter i en tung situasjon, og det er lett å se seg blind i situasjonen. Det går an å bruke en ppille for å roe ned adenoymosen også, og evt søke hjelp for å oppnå graviditet. Det finnes mer en spiral og hysterektomi ihvertfall ;) Det som er viktig - er at løsningen skal passe for deg :)

Ønsker deg lykke til fremover :kjempeklem:

Wenche Merete
03-07-12, 13:51
Hei Rannveig

Og tusen takk.
Den siden, vet du om det er mulig å oversette den på norsk? Engelsken min er veldig dårlig :p

Ja disse smertene er frustrerende å tar rett og slett over livet :( Å nå har jeg komt så langt at jeg rett og slett ikke orker mer, ikke får jeg til å være den moren til datteren min som hun fortjener, ikke får jeg til og være den kona mannen min fortjener og får ikke til å bli ferdig med noen utdanning eller komme meg i jobb på grunn av denne driten.

Men den Ppillen du nevner, hva er det? Er det en vanlig prevensjon's Ppille?
Jeg har prøvd det som er av Ppiller på markedet men reagerer på alt som har et snev av hormoner i seg :( Derfor jeg ikke kan prøve spiralen heller.
Håper virkelig det finnes en annen løsning enn fjerning, slik at jeg kan få muligheten til å gi datteren min en bror eller søster.
Jeg er villig til å prøve evt prøverør om det går, men jeg har en "idiot" av en mann som er litt i mot det å mener det er å tukle litt for mye med naturen :banne: Blir så sint på han. Men kommer vi til det punktet at det blir et alternativ etter jeg har vært på KK i Bergen så skal jeg slite han med meg om jeg må.

Er hvertfall veldig glad for at jeg fant dette stedet, er så godt å vite at en ikke er alene selv om en av og til kan føle det slik

Tusen takk for gode ord Rannveig :kjempeklem:

Karoline87
03-07-12, 17:47
Velkommen hit! Og masse lykke til videre!:krysse:

Miriam
03-07-12, 20:45
Velkommen :vinke: