PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Ny endo-jente! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Ny endo-jente!

Gerd-Marie
18-08-12, 18:01
Jeg har vært inne på forumet en stund allerede, legene var såpass sikre på at det var endo at jeg tok sjangsen og meldte meg inn før lapraskopi.

Jeg ble akutt syk i februar, det var vel starten på denne diagnostiske reisen som nå under operasjon på tirsdag endte i bekreftelse på at smertene mine har en årsak. Nemlig endometriose.

Jeg er 28 år og bor i en leilighet i samme hus som min søster og hennes to barn i Stavanger. Jeg er singel, og jobber 100% i en optisk forretning til daglig.

I februar ble jeg innlagt pga mistenkt blindtarmbetennelse, og ble liggende delvis fastende på sykehus i 11 dager uten at noen mistenkte endometriose. Irritabel tarm, Ulceriøst kolitt, Chrons, osv ble sjekket ut, jeg ble til og med sendt til UL, uten at gyn så noe uvanlig. Ingen kom på å spørre om mens-smerter tidligere, eller sprukken cyste på eggstokken allerede som 15 åring.

Diagnosen ble foreslått via en venninne av en lege nede hos patologen som jobber med prøvene fra kvinneklinikken. Jeg fikk henvisning til spesialist i mars/april, og der fant Johan Bergh 20 cyster i hver eggstokk, og jeg fikk min første diagnose, PCO. På grunn av smertedagboken jeg har ført henviste han meg sporenstreks til lapraskopi. Etter at jeg sluttet på p-pillene ble smertene gradvis værre, og jeg ble sykemeldt mens jeg ventet på operasjon.

Nå etter operasjonen har jeg begynt på visanne, og sitter hjemme og venter på at sårene skal gro og luftsmertene avta slik at jeg kan begynne å kjenne etter om operasjonen hjalp på smertene i bekkenet.

Jeg vet ikke helt om jeg er klar for endotreff i Stavanger/Sandnes enda, jeg tror jeg må la det synke inn litt. Det blir liksom mer virkelig om jeg tar med meg strikkepinnene og treffer andre endo-jenter, men lysten og nysgjerrigheten er der absolutt. :strikke:

Karoline87
18-08-12, 18:55
:vinker:

Maria
18-08-12, 21:01
:vinke:

Tina
19-08-12, 11:50
Velkommen hit:kjempeklem:

Karoline
19-08-12, 21:16
Velkommen hit