PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Da har jeg meldt meg inn... [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Da har jeg meldt meg inn...

Theamargrethe
26-10-12, 00:05
Hei alle!

Jeg fikk diagnosen fredag 13. april 2012, litt over en måned etter lap. De så ingenting under op., men biopsien slo ut. Så da var det bare å sette i gang med behandling....

Jeg er 20 år, fyller 21 om en måned, og syns dette suger.

Diagnosen begynte jeg virkelig å mistenke i fjor sommer da menssmertene mine kom tilbake etter 4 år på p-piller. (Begynte på p-piller pga smertene, de hjalp meg mye. Frem til nå). Lot det gå et par måneder, men da jeg lå og vred meg av smerte nesten hver eneste dag innså jeg at noe virkelig var galt.

Kom meg til gynekolog(å gå til fastlegen hjalp ikke...), og hun tok ultralyd og henviste meg sporenstreks til Ullevål. Var hos henne i desember, ble op. 3. mars. Diagnosen stilt 13. april, og så startet spetakkelet... Heldig som jeg var gikk det kort tid før diagnosen ble stilt, men mistanken hadde vært der et par år. Mamma har hatt cyster, og hun sa selv at om smertene kom tilbake burde jeg sjekke meg.

Jeg er opprinnelig fra Oslo, men studerer i Trondheim. Føler meg ganske alene her oppe med endoen, for her er hverken mamma, søss eller kjæresten som kan forstå når det står på som verst. Det er leit, og jeg liker det ikke.

I starten av juni begynte jeg på hormonkur, kunstig overgangsalder. Det har gått helt greit, tøft både psykisk og fysisk, men har kommet meg gjennom det. Er nå ferdig på kuren og skal begynne på en ny medisin jeg ikke har noen kjennskap til. Skummelt, og jeg liker det ikke.
Smertene er mindre, og livskvaliteten høyere. Men de kommer og går som de vil, så er vanskelig å planlegge mye!

Savner noen å snakke med om endometriose. Jeg har noen familievenner, men det blir ikke det samme og jeg syns det er litt vanskelig å snakke med de om det. Mamma, søsteren min og kjæresten er forståelsesfulle, men både langt borte og jeg ønsker å gi dem litt "fri" fra sykdommen min, om dere skjønner...

Håper det er noen i Trondheim som jeg kan snakke med, evt møte over en kopp kaffe. Før dette blir en trist kontaktannonse skal jeg bare runde av, tror jeg...

Hilsen
Thea Margrethe :vinker: