PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Ny her inne [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Ny her inne

Mona K
16-02-13, 18:52
Hei.

Mitt navn er Mona, jeg er 30 år gammel, gift og lykkelig.
Jeg har en hjerteknuser på snart 7år, og har ingen ønske om å få flere.
Diagnosen fikk jeg i oktober 2012, etter at jeg var inne til operasjon på U.U.S.

Den ble funnet ved en tilfeldighet, da jeg etter 2-3 år hadde slitt med kraftige og smertefulle menstruasjoner.
Eggløsningen var også smertefull, og til slutt holdt det aldri opp å blø.
Jeg fikk piller for å stope blødningene, men de hjalp kun noen timer, og så var det fullt kjør igjen.
Har vært inn og ut av sykehus med sterke smerter, uten at det er gjort noen funn til årsak for det.
Da jeg til slutt tok valget om å ikke få flere barn, og fikk gjennomført en hysterektomi i oktober, fant de ut hvor smertene mine kom fra.

Jeg fikk egentlig ikke så veldig mye informasjon om dette, men jeg ble anbefalt å lese om det på nettet og oppdatere meg så jeg kunne på den måten.
Så her er jeg da, og ser heldigvis at jeg nå ikke er alene om dette.

Håper jeg finner flere som sitter i samme båt, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske vi alle kunne slippe dette.

I ettertid har jeg likevel slitt med smerter og har vært tilbake på sykehuset flere ganger, men de mener det ikke er noe galt, og kunne bare tilby meg ny kontroll m 4mnd.
Jeg ble utrolig skuffet, da jeg vet og kjenner på meg at det er noe galt.
jeg ble ikke bedre etter operasjone, og har slitt like mye som før jeg gjennomførte den.
Den eneste forskjellen nå er at jeg ikke lenger har blødninger, ellers er alt stort akkurat det samme som før jeg ble operert. :skuffet:

Karen
16-02-13, 22:37
Velkommen, Mona :klemme:

Maria
17-02-13, 15:01
Velkommen! :vinke:

Håper du får det bedre nå etter operasjonen.

Mona K
17-02-13, 20:43
Velkommen! :vinke:

Håper du får det bedre nå etter operasjonen.

Takk, og beklager at jeg ikke skrev ALT med en gang, men har det ikke bedre etter operasjone, har nå skrevet litt mer utfyllende i min presentasjon, så det ikke blir misforståelser.:flau:

Mona K
22-09-13, 22:12
Hei igjen.
Jeg vet ikke om det er mange andre som har tenkt det samme som meg, men jeg vil gjerne bidra til at flere får vite om sykdommen og hvordan vi sliter med det, selv om hver historie er forskjellig fra person til person.
Jeg har uansett startet en blogg.

Adressen er:
mona-s-endodagbok.webnode.no

legg igjen en hilsen i gjestebok mi, hvis du stikker innom, så kan jeg fortsette å bruke den siden til å holde andre mennesker informert også.

Kathrine F
23-09-13, 18:51
så bra du skriver blogg, har tenkt det samme selv pga at det er så utrolig lite info om denne lidelsen som kan påvirke livene våres veeeldig! skal følge bloggen din:) fikk selv diagnosen for tre uker siden. så begynner så smått og venne meg til tanken. masse lykke til med bloggen!

Mona K
24-11-13, 00:19
så bra du skriver blogg, har tenkt det samme selv pga at det er så utrolig lite info om denne lidelsen som kan påvirke livene våres veeeldig! skal følge bloggen din:) fikk selv diagnosen for tre uker siden. så begynner så smått og venne meg til tanken. masse lykke til med bloggen!

Tusen takk :)

Har dessverre ikke hatt tid til å oppdatere den på lenge, men skal ta en iten oppdatering nå.

klaarika
03-12-13, 02:04
Hei Mona..

Skjønner din blager med å ikke blitt hørt helt..

Men har funnet ut at man må bare finne sine egene løsninger..
For meg har det hjolpet litt med å trene.. å få massasje ..
hold meg rett og slett aktiv..

Men den er ikke en mirakel medisin også..

kort.. om meg..
Jeg fikk diagnosen i Mars 2013.. og blei akutt operert i aprill ..
men sykdommen selg slå ut alt et år før..
Det blei fjerner endo cyster.. på en del steder kan vi si.. men alt annet er enda i sin plass..=)

Jeg sliten mye med smerter.. daglig.. eller fint sakt dønge rundt egentlig..

Men som jeg sier.. at vi kvinner er sterke også.. å kan gå langt før vi klager også..=)

Håper at du har blitt noe bedre til nå..
Å fått mer hjelp av legene..
Ønsker ingen de smerter også.. det skjønner du vell selg..=)

Håper at jeg kunne finne et mirakel pille.. slik at vi kunne slippe dette her...

En råd til kan være å få tak i smerte klinikken.. dem har lang vente tid.. Men
virker som de kan hjelpe litt hvertfall..
Du få vell hendvisning fra fast legen..
Jeg har selg hvert hos dem bare en gang her i Oslo.. Men virket som dem hvertfall skjønte hva jeg snakket om..
Fikk en runde med lokal bedøvelse i hele ryggen.. ( Fungerte ikke helt for meg.. )
- Men jeg reagerer på alt mulig rart så.. Det kan hjelpe for andre hvertfall...

Hilsen Klaarika Oslo..