Endometriose.no - Forum
Registrer

Gå Tilbake   Endometriose.no - Forum > Spør Ekspertene > Dr. Mette Haase Moen
Registrer Hjelp Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Dr. Mette Haase Moen Professor, overlege ved Kvinneklinikken på St. Olav Hospital

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-09-07, 23:33
Uregistrert
Gjest

Standard Smerte under ribbein

Jeg har uutholdelige smerter under høyre ribbein. Jeg har akutte smerter som ofte er intense og gir en sterk trykkfølelse. Særlig under eggløsning og/eller under stress. Ble sendt til MR, men det var ingen tegn til galle. Jeg lever ellers sunt og er i aktivitet. Er operert to ganger i underlivet og i abdomen. 5 timer i en av opersjonene. Hadde sammenvoksninger etter full krig innvendig. Leveren var angrepet og hadde vokst sammen med buken. Er det det som gir trykkfølelsen? Ble operert for 10 år siden. Jeg har hatt regelmessige menstruasjoner i flere år, men har nå begynt med små blødninger som er uregelmessige og plages med fryktelige humørsvingninger. Blir mye verre i perioder med stort arbeidspress. Jeg har også verk i lårbeina og hoftene og det henger sammen med hormonplager. Ingen blodprøver slår ut, men jeg har en flott fastlege som tar meg på alvor.

Hva er årsaken til smertene?

Annette
Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 06:23
Mette Moen
Gjest

Standard

Du beskriver smerter under høyre ribben, i lårbeinet og i hoftene. Jeg kjenner jo ikke din øvrige sykehistorie i detaljer, men umiddelbart kan jeg ikke se at det er direkte sammenhang hverken mellom smertene og endometriose eller hormonforhold. Smerter kan generelt sett påvirkes av kroppens hormonsvingninger. Har du forsøkt medikamenter av typen NSAID ?
(ibux, napren ect).
Vennlig hilsen Mette H Moen
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan opprette nye tråder
Du kan skrive svar
Du kan ikke poste vedlegg
Du kan ikke endre dine egne innlegg

BB code is Av
Smilier er Av
[IMG] kode er Av
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Nå er klokken 02:38.